Skip to content

«Όχημα» τα δεδομένα αυτοκινήτων για να προσελκύσει η Ford περισσότερους πελάτες

Εντείνεται η προσπάθεια της Ford Motor Co. να χρησιμοποιήσει πληθώρα δεδομένων που παράγονται από τα φορτηγά και τα βαν της – με πληροφορίες από κινητήρες μέχρι φίλτρα λαδιού ή τακάκια φρένων – με στόχο να προσελκύσει περισσότερους εμπορικούς πελάτες στην αγορά αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

του Χρήστου Γαβαλά

Μάλιστα, όπως σημειώνει το Reuters, αυτή η αναβαθμισμένη διαδικασία αποτυπώνεται σε μια οθόνη μήκους 9 μέτρων στα κεντρικά της γραφεία στην περιοχή Ντάντον ανατολικά του Λονδίνου.

Κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης του Reuters, αυτή η οθόνη έδειξε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από 114.000 βανάκια στη Βρετανία, τα οποία μέχρι αυτή την ώρα καλύπτονταν από τη μηνιαία συνδρομητική υπηρεσία FORDLiive της Ford.

Οι υπάλληλοι της Ford επικεντρώθηκαν στο 98,3% των βαν που ήταν σε κίνηση – και από αυτά, περίπου το 8% χρειάζονταν κάποιου είδους επισκευή αρκετά σύντομα ή επειγόντως – αλλά επικεντρώθηκαν ακόμη περισσότερο στο 1,7% των οχημάτων που είχε τεθεί εκτός λειτουργίας.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παρακολουθεί συνολικά 4.000 σημεία δεδομένων μέσω μόντεμ που έχει εγκαταστήσει σε όλα τα επιβατικά οχήματα από το 2019 – και μπορεί να προειδοποιήσει τους πελάτες για προβλήματα στον κινητήρα κα για άλλα βασικά στοιχεία, όπως φθορά στα τακάκια των φρένων και για άλλα που είναι φθηνά στο πλαίσιο μιας προληπτικής συντήρηση αλλά ακριβά σε περίπτωση επιδιόρθωσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει συνδέσει όλους τους αντιπροσώπους της στο Ηνωμένο Βασίλειο στο σύστημά της, ώστε να μπορεί να προγραμματίσει επισκευές και να έχει έτοιμα ανταλλακτικά για βαν πριν αυτά καταφθάσουν σε μια αντιπροσωπεία.

Η Ford, η οποία ηγείται της αγοράς εμπορικών οχημάτων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, κυκλοφόρησε το σύστημα αυτό το 2021. Ο Χανς Σεπ, Ευρωπαίος επικεφαλής της Ford Pro, της γραμμής εμπορικών οχημάτων της εταιρείας, δήλωσε ότι είναι ήδη κοντά στο να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο της αύξησης του χρόνου λειτουργίας ενός οχήματος έως και κατά 60%.

Η Ford εκτιμά ότι ο χρόνος διακοπής λειτουργίας, δηλαδή ο χρόνος κατά τον οποίο ένα βαν βρίσκεται εκτός λειτουργίας, κοστίζει κατά μέσο όρο 600 λίρες (724 δολάρια) ημερησίως ανά βαν.

«Αυτό ήταν ήδη μια σημαντική αλλαγή του παιχνιδιού», είπε ο Σεπ.

Μετά από μια επιτυχημένη δοκιμή στη Βρετανία, η Ford διαθέτει την υπηρεσία FORDLiive στην ηπειρωτική Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επικεντρωθεί περισσότερο στην κερδοφόρα γραμμή Ford Pro στην Ευρώπη παρά σε επιβατικά αυτοκίνητα μαζικής αγοράς, τα οποία και έχουν χαμηλότερο περιθώριο κέρδους.

Η εταιρεία πάντως ανακοίνωσε πρόσφατα περικοπές θέσεων εργασίας μηχανικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά εξακολουθεί να προσλαμβάνει ειδικούς λογισμικού για τις υπηρεσίες δεδομένων της.

Τα δεδομένα είναι ένα τεράστιο πεδίο μάχης για τους κατασκευαστές εμπορικών οχημάτων και ο ανταγωνισμός αναμένεται ότι θα ενταθεί με τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία είναι ουσιαστικά υπολογιστές πάνω σε τροχούς.

Η χρήση δεδομένων για να φανεί το πού βρίσκονται τα φορτηγά, πώς καταναλώνουν καύσιμα, πώς οι οδηγοί τα χρησιμοποιούν καλώς ή με κακό τρόπο, το αν μπορούν να παραλείψουν την αλλαγή λαδιών, αλλά κυρίως η αποφυγή του χρόνου διακοπής λειτουργίας γίνεται εξίσου σημαντική με την ύπαρξη των ίδιων των οχημάτων.

Βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη μια συνεχής μάχη που φέρνει αντιμέτωπες ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες leasing και συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων με αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά ακριβώς με την πρόσβαση σε δεδομένα αυτοκινήτων και τα τεράστια πιθανά έσοδα που θα μπορούσε αυτή να αποφέρει.

Η ανταγωνίστρια της Ford, General Motors Co., έχει επίσης αναπτύξει υπηρεσίες τηλεματικής, συμπεριλαμβανομένης του «in-vehicle coaching», όπου μια φωνή με το παρατσούκλι «Karen στο όχημα» προτρέπει τους οδηγούς να αποφεύγουν το υπερβολικό φρενάρισμα, την υπερβολική ταχύτητα ή άλλες κακές συνήθειες.

Η Μισέλ Κάλογουεϊ, διευθύντρια της OnStar Business Solutions στη GM, είπε ότι η φωνή αυτή μείωσε τη χρήση καυσίμων κατά 30% σε 30 ημέρες στον στόλο ενός πελάτη.

Ξεκινώντας με τα μοντέλα του 2024, η GM θα παρέχει δωρεάν μια σειρά υπηρεσιών δεδομένων για οχήματα του στόλου. Ο Έντ Πέπερ, ο οποίος είναι επικεφαλής των πωλήσεων στόλου της GM, είπε ότι μόλις οι πελάτες δοκιμάσουν αυτές τις υπηρεσίες, είναι πιθανό να αυξηθούν οι τιμές των οχημάτων.

Η ιταλική κατασκευάστρια φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων Iveco Group NV έχει περίπου 150.000 συνδεδεμένα οχήματα που χρησιμοποιούν υπηρεσίες τηλεματικής και έχει σημειώσει αύξηση 30% στον συνολικό χρόνο εύρυθμης λειτουργίας τους.

Ο CTO της Iveco, Μάρκο Λικάρντο, εκτιμά ότι οι συνδρομητικές υπηρεσίες θα αποτελέσουν το 40% έως το 50% των κερδών των κατασκευαστών εμπορικών οχημάτων έως το 2030 και θα βοηθήσουν τους αντιπροσώπους franchise να επιβιώσουν από τη στροφή προς την ηλεκτρική ενέργεια, όπου θα έχουν λιγότερα ανταλλακτικά προς συντήρηση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *