Skip to content

“Όχι” στα σχέδια για οχήματα με μηδενικές εκπομπές από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες

Μπορεί ο Έλληνας πρωθυπουργός να τόνισε την προηγούμενη εβδομάδα στο υπουργικό του συμβούλιο κατά την παρουσίαση του νέου κλιματικού νόμου ότι από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο λίγες μέρες αργότερα ήρθαν τα… κακά μαντάτα από τη Γλασκώβη και τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα. 

Του Χρήστου Γαβαλά

Και αυτό γιατί όπως έγινε γνωστό, βασικοί παίκτες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Toyota, η Volkswagen, η BMW, η Nissan και άλλοι αρνήθηκαν να δεσμευτούν ότι θα πωλούν αυτοκίνητα και φορτηγά με μηδενικές εκπομπές έως το 2040 – εννοείται ότι δεν μιλάμε μόνο για την Ελλάδα αλλά για οπουδήποτε στον πλανήτη.

Αυτή η ανακοίνωσε ήρθε παρότι είχε ήδη διαμορφωθεί ένα προσχέδιο άλλης ανακοίνωσης, σύμφωνα με την οποία κυβερνήσεις, κατασκευαστές και επενδυτές υπόσχονταν ότι θα εργαστούν ώστε οι πωλήσεις νέων οχημάτων και φορτηγών να έχουν μηδενικές εκπομπές σε όλο τον κόσμο έως το 2040 (2035 στις αναπτυγμένες αγορές). 

Όπως αποδείχθηκε, αρκετές κατασκευαστικές βιομηχανίες αλλά και χώρες – κλειδιά όπως η Αμερική, η Κίνα και η Γερμανία δεν δέχτηκαν να υπογράψουν αυτή τη δέσμευση. 

Αντιθέτως, υπέγραψαν τη διακήρυξη μεταξύ άλλων η Φορντ, η Volvo, η GM αλλά και η Ινδία, η Νέα Ζηλανδία, η Πολωνία και η διοργανώτρια Βρετανία. 

Ο Μάρτιν Κάιζερ, εκτελεστικός Διευθυντής της Greenpeace Γερμανίας, δήλωσε ότι η απουσία των μεγάλων οικονομιών και κατασκευαστών από τη συμφωνία είναι «σοβαρά ανησυχητική».

«Για να σταματήσουμε τα νέα ορυκτά καύσιμα, πρέπει να κόψουμε την εξάρτησή μας», είπε. «Αυτό σημαίνει μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα και τη δημιουργία καθαρών δικτύων δημόσιων μεταφορών χωρίς καθυστέρηση».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *