Skip to content

Allianz Global: Ανθεκτικός ο κλάδος απέναντι στις αλυσιδωτές κρίσεις

Οι ασφαλιστικές άντεξαν τις ζημιές της πανδημίας, αλλά ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, η άνοδος στο κόστος των αποζημιώσεων μαζί με τις συχνές απώλειες λόγω διακοπής λειτουργίας επιχειρήσεων, καθώς και το διαρκώς αυξητικό επίπεδο αξιώσεων στον κυβερνοχώρο δημιουργούν νέες προκλήσεις», δηλώνει στο ετήσιο review για τις παγκόσμιες αξιώσεις η Allianz Global Corporate & Specialty

του Χρήστου Γαβαλά

Το report της παγκόσμιας ασφαλιστικής εταιρείας για τις εταιρικές αξιώσεις υπογραμμίζει τον αντίκτυπο μακροοικονομικών θεμάτων όπως ο πληθωρισμός και οι αποζημιώσεις στον κυβερνοχώρο, καθώς και μερικές μικρο-τάσεις που είχαν μεγάλο αντίκτυπο στο κόστος των αποζημιώσεων, όπως η αυξανόμενη χρήση βιομηχανικών συγκολλητικών από τους κατασκευαστές και η κακή ποιότητα χάλυβα που παράγεται στην Κίνα.

Η εταιρεία ανέφερε ότι η πανδημία κόστισε στις ασφαλιστικές εταιρείες λιγότερο από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, αλλά είχε οικονομικό αντίκτυπο που έφθασε στα 44 δισεκατομμύρια δολάρια και κατέλαβε την τρίτη θέση στη λίστα με τις ακριβότερες φυσικές καταστροφές, ακριβώς πίσω από τον τυφώνα Κατρίνα και τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Η AGCS συμπλήρωσε ότι η πυρκαγιά και οι εκρήξεις είναι η κύρια αιτία ζημιών, αντιπροσωπεύοντας το 21% της αξίας όλων των απαιτήσεων. Ακολουθούν φυσικές καταστροφές με 15%, η ελαττωματική κατασκευή ή συντήρηση με 9%, η αεροπορική σύγκρουση με 9%, οι βλάβες μηχανημάτων με 5%, τα ελαττωματικά προϊόντα με 5%, συμβάντα κατά την αποστολή με 3%, κατεστραμμένα εμπορεύματα με 3%, αμέλεια ή κακή συμβουλή στο 2% και ζημιές στο νερό με 2%.

Η ενδεχόμενη διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν αναφέρθηκε ως ξεχωριστή αιτία ζημίας, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία ανέφερε ότι αποτελεί αιτία ανησυχίας. Οι ζημίες λόγω διακοπής εργασιών έχουν αυξηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ οι ζημίες πέρυσι αλλά και ο αριθμός των απαιτήσεων πέρυσι υπερτριπλασιάστηκαν σε σχέση με τα προηγούμενα τρία χρόνια.

Το «Texas Big Freeze» τον Φεβρουάριο του 2021 (πάγωσαν οι σωλήνες και μειώθηκε κατά 45% η παραγωγή φυσικού αερίου ενώ έπεσε και το ηλεκτρικό) ήταν η πηγή από την οποία προήλθαν πολλές από αυτές τις αξιώσεις, με την AGCS να λέει ότι οι επιχειρήσεις χρειάστηκαν αρκετούς μήνες για να αυξήσουν την παραγωγή μετά από τις παγετώδεις θερμοκρασίες – ρεκόρ.

Περίπου την ίδια περίοδο, μια πυρκαγιά σε εργοστάσιο ημιαγωγών στην Ιαπωνία συνέτεινε στην αυξανόμενη έλλειψη microchip, «προκαλώντας ένα αλυσιδωτό φαινόμενο στον παγκόσμιο εφοδιασμό», αναφέρει το report.

Οι αξιώσεις αποζημίωσης για περιστατικά στον κυβερνοχώρο συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό παράγοντα κόστους, συμπλήρωσε. Η AGCS υπογράμμισε ότι έχει χειριστεί κατά μέσο όρο 1.000 αξιώσεις στον κυβερνοχώρο ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια, σε σύγκριση με λιγότερες από 100 το 2016.

Η συχνότητα των απαιτήσεων έχει αρχίσει να σταθεροποιείται, αν και σε υψηλά επίπεδα, σύμφωνα με την έκθεση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *