Skip to content

FCA σε ασφαλιστικές: Βοηθήστε τον κόσμο να μην ακυρώνει τα ασφαλιστικά του συμβόλαια λόγω ακρίβειας

Σε σαφή οδηγία προς τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες να κάνουν όσα μπορούν περισσότερα ούτως ώστε να βοηθηθούν οι πελάτες τους που παλεύουν με την κρίση κόστους προχώρησε η Βρετανική Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA) καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα σε 40 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την αργή συμμόρφωσή τους με τους κανόνες.

του Χρήστου Γαβαλά

Τα επιτόκια αυξάνονται, με στόχο να ελέγξουν τον πληθωρισμό που κινείται σε υψηλό δεκαετίας, με τους λογαριασμούς ενέργειας, στεγαστικών δανείων και τροφίμων να αυξάνονται επίσης ταχύτερα από τους μισθούς.

Ο Σέλντον Μιλς, επικεφαλής ανταγωνιστικότητας και καταναλωτών της εποπτικής Αρχής, δήλωσε ότι το Μάιο πάνω από εννέα εκατομμύρια άνθρωποι είχαν υπερβολικά χρέη, αυξημένα κατά δύο εκατομμύρια, σε σχέση με το 2020.

«Έχουμε πει στα ιδρύματα που δανείζουν ότι αναμένουμε από αυτά να στηρίξουν τους πελάτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ιδιαίτερα από τη στιγμή που διαθέτουν πλέον τα δεδομένα για να εντοπίσουν τα προειδοποιητικά σημάδια», είπε σε συνέδριο της εταιρείας εκδηλώσεων City & Financial.

«Έχουμε εντοπίσει 30 εταιρείες που πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βοηθήσουν τους προβληματικούς πελάτες και θα διερευνήσουμε τις δραστηριότητες 40 εταιρειών ακόμη», συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Ενώ θα παρέμβουμε όπου βλέπουμε κακές πρακτικές, ξέρω ότι η πλειοψηφία κάνει το σωστό».

Η παρέμβαση αυτή γίνεται ενώ διακινούνται ανησυχητικές πληροφορίες -σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters- σύμφωνα τις οποίες υπήρχε ο κίνδυνος πολλοί άνθρωποι να μην ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους, ούτως ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα, αφήνοντας τον εαυτό τους απροστάτευτο.

«Το τελευταίο πράγμα που θέλει κανείς είναι η στέγη σας να έχει μια διαρροή ή το σπίτι σας να πλημμυρίσει και να μην είστε ασφαλισμένος κατά τη διάρκεια κρίσης κόστους ζωής, την ώρα μάλιστα που το στεγαστικό σας δάνειο αυξάνεται», πρόσθεσε.

Η FCA απευθύνθηκε με επιστολή στους επικεφαλής των ασφαλιστικών εταιρειών της Βρετανίας, λέγοντάς τους ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να βοηθήσουν στην αποφυγή ακύρωσης συμβολαίων ή να εξετάσουν το ενδεχόμενο παραίτησης από τα τέλη ακύρωσης συμβολαίου.

Ο κ. Μιλς σημείωσε ότι ο εποπτικός φορέας διεξήγαγε εβδομαδιαίες συζητήσεις εσωτερικά για τις επιπτώσεις από την κρίση κόστους ζωής, δεδομένου ότι πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι με στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου βλέπουν άμεσες αυξήσεις στο κόστος δανεισμού τους.

Πάνω από τρία εκατομμύρια πελάτες έχουν συμφωνίες σταθερού επιτοκίου που πρόκειται να λήξουν τα επόμενα δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι θα έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλη αύξηση στις μηνιαίες πληρωμές.

«Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και θα συνεργαστούμε με τη βιομηχανία για να διασφαλίσουμε ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζονται δίκαια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου», δήλωσε.

Από την άλλη, τα άτομα με αποταμιεύσεις θα πρέπει να βλέπουν μεγαλύτερες ονομαστικές αποδόσεις λόγω υψηλότερων επιτοκίων.

Ο κ. Μιλς σημείωσε επίσης ότι η FCA αναμένει από τις τράπεζες να εξηγήσουν ξεκάθαρα στην Αρχή για το πώς αποφασίζουν για τον ρυθμό με τον οποίο μεταφέρουν τις αυξήσεις των επιτοκίων στους αποταμιευτές.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *