Skip to content

Metlife: Τάσεις στην Ομαδική Ασφάλιση

  • Ποιες είναι οι ανάγκες των εργαζομένων μετά την πανδημία σύμφωνα με την έρευνα τάσεων ομαδικών ασφαλίσεων 2021 (EBTS)*
  • Το 62% των εργαζομένων δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στις παροχές ενός ομαδικού προγράμματος

του Αντώνη Δένδη, Διευθυντή Ομαδικών Ασφαλίσεων MetLife

Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας EBTS είναι νέα, ενώ άλλα, που παρουσιάζονται σε προηγούμενες έρευνες της МеtLife, εμφανίζονται περισσότερο έντονα εξαιτίας της πανδημίας. Όλα όμως υπήρξαν ο καταλύτης για τον επαναπροσδιορισμό, από την πλευρά των εργοδοτών, της συνολικής προσέγγισής τους στη φιλοσοφία της εργασίας, την κουλτούρα του χώρου εργασίας, την ευεξία και την ποιότητα ζωής των εργαζομένων-εντός και εκτός δουλειάς- και φυσικά τα προνόμια που προσφέρουν οι εργοδότες στα ομαδικά συμβόλαια των εργαζομένων τους.  

Βασικός στόχος είναι να χτιστεί ένα “τείχος” αντοχής στους εργαζόμενους, δηλαδή να καταφέρουν οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες να αντέξουν στις μεγάλες πιέσεις που δημιουργεί μία πανδημία που φαίνεται να διαρκεί ακόμη και ταυτόχρονα να μπορούν να είναι και παραγωγικοί.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε και ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τις κατηγορίες των εργαζομένων. Ενώ οι εργαζόμενοι που μπορούν να εργαστούν από απόσταση καλωσόρισαν τη νέας μορφής ευέλικτη εργασία, στην έρευνα EBTS διαπιστώθηκε ότι η εικονική αυτή μορφή εργασίας δημιουργεί στους εργαζόμενους και στις εργαζόμενες μία εξίσου νέα κατηγορία συναισθημάτων, αυτών της αποσύνδεσης, της απομόνωσης και επιπλέον καιροφυλακτεί ένας αυξημένος κίνδυνος εξουθένωσης. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν για περισσότερο από ένα χρόνο την πανδημία στην πρώτη γραμμή, παρουσιάζουν συναισθήματα επίμονου και έντονου άγχους.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την έρευνα, το 72% των εργαζομένων λέει ότι η ασφάλεια και η προστασία του εαυτού τους και της οικογένειάς τους είναι το πιο σημαντικό τους μέλημα, τώρα περισσότερο από ποτέ, ενώ το 62% των εργαζομένων δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στα προνόμια και στις παροχές των ομαδικών τους συμβολαίων, τώρα πολύ περισσότερο από πριν.

Για να βοηθήσουν ουσιαστικά τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες να γίνουν πιο ανθεκτικοί, οι εργοδότες πρέπει, καταρχήν, να αναγνωρίσουν τις ευθύνες τους απέναντι στο ανθρώπινο δυναμικό τους και, κατά δεύτερον, να δημιουργήσουν μία ολιστική εμπειρία στους εργαζόμενους/ες τους που να λαμβάνει υπόψη της την αλλαγή των προτεραιοτήτων τους όσον αφορά στην ασφάλεια, στη διατήρηση της ψυχικής τους υγείας, το άγχος για το μέλλον τους και άλλα. Πρέπει, με λίγα λόγια να αποδείξουν έμπρακτα ότι νοιάζονται για τους εργαζομένους/ες τους. 

Τι κάνει όμως ένας εργοδότης που πραγματικά νοιάζεται; 

Σκεφθείτε σαν τους εργαζομένους σας. Ακούστε τους!

Το πιο σημαντικό είναι να “ακούσει” πραγματικά τις ανάγκες των εργαζομένων και να σχεδιάσει για την επιχείρησή του/της- ή να επανασχεδιάσει αν έχει ήδη- ένα ευέλικτο ομαδικό πρόγραμμα που να μπορεί να απαντήσει στις ανάγκες αυτές με καλύψεις ζωής, υγείας, αποταμίευσης/συνταξιοδότησης και να τους βοηθήσει να μειώσουν τις ανησυχίες, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον τους, αλλά και το μέλλον της οικογένειάς τους.

Ένας εργοδότης που νοιάζεται καταλαβαίνει ότι η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας ανά πάσα στιγμή και σε προσιτές τιμές είναι καθοριστική, για τους εργαζόμενους/ες του. Ένα πλεονέκτημα ύψιστης σημασίας που έχουν τα ομαδικά προγράμματα της МеtLife είναι ότι οι εργαζόμενοι/ες που συμμετέχουν αποκτούν αυτόματα πρόσβαση σε μοναδικά προνόμια και δωρεάν παροχές μέσω του δικτύου Advanced Benefit Club (ABC), ένα από τα μεγαλύτερα και συνεχώς αναπτυσσόμενα δίκτυα νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών, διαγνωστικών κέντρων και γιατρών σε όλη την Ελλάδα, που βρίσκεται στη διάθεση των ασφαλισμένων 24/7.

Ένας εργοδότης που νοιάζεται γνωρίζει ότι ο χρόνος είναι χρήμα και για την επιχείρηση αλλά και για τον εργαζόμενο και την εργαζόμενη που σε μία δύσκολη στιγμή θα χρειαστεί να εξυπηρετηθεί άμεσα και να αποζημιωθεί με απλές διαδικασίες το συντομότερο δυνατό. Προηγμένα ψηφιακά εργαλεία, όπως η πλατφόρμα e-Claims, αναβαθμίζουν την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων ομαδικών συμβολαίων, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους για όλους και δίνουν τη δυνατότητα στον εργαζόμενο/η να κάνει την αίτησή του/της ηλεκτρονικά μέσα σε 2’ και να λάβει το ποσό αποζημίωσης για εξωνοσοκομειακά έξοδα στον τραπεζικό λογαριασμό του/της, εντός 48 ωρών.

Η πανδημία και οι πιέσεις της είναι αδιαμφισβήτητες για τον καθένα και την καθεμιά από εμάς, άγχος, πίεση, αβεβαιότητα. Μέσα από αυτές τις κοινές εμπειρίες, οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι/ες μπορούν ασφαλώς να καταλάβουν καλύτερα ο ένας τον άλλον, γεγονός που οδηγεί  σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και, κατά συνέπεια, θα φέρει τις επιχειρήσεις αυτές ταχύτερα στον δρόμο της ανάκαμψης.

Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες που θα αντέξουν τις πιέσεις θα είναι εκείνοι που θα φέρουν την αλλαγή, θα είναι πιο παραγωγικοί, πιο αφοσιωμένοι, θα εμπιστεύονται περισσότερο την εταιρεία τους και θα λειτουργούν πιο αποδοτικά στη νέα εργασιακή κανονικότητα που θα προκύψει μετά την πανδημία. Σίγουρα, και άλλοι εξίσου σημαντικοί παράγοντες θα παίξουν τον ρόλο τους στην προσπάθεια αυτή, αλλά αν η ευημερία των εργαζομένων σας είναι στο επίκεντρο κάθε απόφασης που παίρνετε, τότε θα τους έχετε δίπλα σας, συμμάχους στην προσπάθειά σας. Θα είναι η πυξίδα που θα σας δείχνει τον σωστό δρόμο.

*Πηγή: Τα στοιχεία και τα συμπεράσματα που αναπτύσσονται σε αυτό το άρθρο προέρχονται από την έρευνα τάσεων ομαδικών ασφαλίσεων {Employee Benefit Trends Study (EBTS)} που διεξήχθη στις ΗΠΑ το 2021 για λογαριασμό της МеtLife.(www.metlife.com/EBTS/2021)

* Το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα capital.gr  

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *