Skip to content

Διαμεσολάβηση: ίδια προβλήματα και προκλήσεις στις δύο πλευρές του Ατλαντικού

Η ομιλήτρια Φαίη Βήλου, της Ernst & Young, στο Συνέδριο της Interamerican – δίπλα της ο παρουσιαστής της εκδήλωσης, Παύλος Τσίμας

Στις 15 Ιουνίου η Interamerican, στην εκδήλωσε για τις καθιερωμένες ετήσιες βραβεύσεις των συνεργατών της, όπου για άλλη μια φορά επιβεβαίωσε τον κεντρικό ρόλο της διαμεσολάβησης στην διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων, παρουσίασε, μεταξύ άλλων, έρευνα για τους παράγοντες που γενικότερα επηρεάζουν την πορεία και εξέλιξη της διανομής: μεταξύ αυτών η αποτελεσματικότητα της εταιρείας και του marketing, η εμπειρία και γνώση του ασφαλιστικού συμβούλου, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η εμπειρία του πελάτη.

Όμως η έρευνα, που πραγματοποίησε η Ernst & Young και παρουσίασε στο Συνέδριο η Φαίη Βήλιου, είναι αποκαλυπτική όχι τόσο για το περιεχόμενο των απαντήσεων, όσο για το πόσο μοιάζουν με αυτές που μάλλον θα έδιναν και οι έλληνες επαγγελματίες (η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αμερική).

Οι “ξένοι” διαμεσολαβητές (350 έλαβαν μέρος στην έρευνα)  λοιπόν, έχουν αιτήματα ίδια, με αυτά που πολλές φορές έχουν διατυπώσει και οι έλληνες: απλοποίηση στις διαδικασίες, και τις δικές τους και του πελάτη τους,  λιγότερο χρόνο στο σέρβις και περισσότερο στις πωλήσεις, στενότερους δεσμούς με τις ασφαλιστικές εταιρείες (οι περισσότεροι στις ΗΠΑ λειτουργούν ως πράκτορες), πιο καινοτομκά και πιο εξατομικευμένα προϊόντα .

Ένας στους δύο,  και αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δήλωσε διατεθειμένος ακόμη και να δεχτεί λιγότερα χρήματα προκειμένου να δοθούν περισσότερες αρμοδιότητες στα… back offices των εταιρειών. Οι αμοιβές είναι ενδεχομένως υψηλότερες  στις ΗΠΑ όμως να που ακόμη και στην πιο προηγμένη αγορά του κόσμου δεν έχουν καταφέρει ακόμη να δαμάσουν το “τέρας της γραφειοκρατίας”!

Όσο για την τεχνολογία, το 60% συμφώνησε ότι τα ψηφιακά μέσα αυξάνουν την παραγωγικότητα, μάλιστα οι μισοί από αυτούς (35%) δήλωσαν ότι θα έφταναν στο σημείο ακόμη και να φύγουν από την εταιρεία τους και να πάνε σε αυτήν που θα τους προσέφερε καλύτερα ψηφιακά εργαλεία! Όλοι, φαίνεται ότι χρησιμοποιούν τα ψηφιακά και τα κοινωνικά μέσα στη δουλειά τους, όπως επίσης όλοι, έχουν εφαρμογή στο κινητό τους που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται από εκεί το πελατολόγιό τους – κάτι που λίγο πολύ ισχύει σιγά σιγά και για όλη την ελληνική αγορά, τουλάχιστον στις μεγαλύτερες εταιρείες.

Και παρότι έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι η τεχνολογία ευνοεί την αυτοματοποίηση, η οποία με τη σειρά της αυξάνει την ταχύτητα, ενώ παράλληλα, η αξιοποίηση των μαζικών δεδομένωνμειώνει το κόστος (τα λεγόμενα big data: πληροφορίες για τους καταναλωτές που μπορούν να συλλέγονται σε τεράστιους όγκους και να επεξεργάζονται ψηφιακά οδηγώντας σε πολύτιμα και αξιόπιστα στατιστικά ), οι διαμεσολαβητές της έρευνας τοποθέτησαν το σέρβις πάνω από το κόστος. 

Τέλος, όλοι δήλωσαν ότι το μέλλον τους ανησυχεί, μιας και κάθε μέρα σχεδόν, αυξάνονται οι απαιτήσεις και η πολυπλοκότητα της δουλειάς τους. Χρειαζόμαστε περισσότερη βοήθεια από τις εταιρείες, είπαν, και, οπωσδήποτε, απλούστερες διαδικασίες…

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *