Skip to content

Θάσος: Ζητούνται επειγόντως…διαμεσολαβητές. Παραπληροφορημένοι οι κάτοικοι παρότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση

Θετικά τα νέα από τη Θάσο, εμφανής η στροφή του κόσμου στην ιδιωτική υγεία και σύνταξη – τόσο που το νησί παρουσιάζει έλλειψη… διαμεσολαβητών! Ελλιπώς πληροφορημένος ή και παραπληροφορημένος ο κόσμος για τα κόστη, τις δυνατότητες και τα προγράμματα – κάτι που υποπτευόμαστε μπορεί να ισχύει και σε πολλά  άλλα μέρη της Ελλάδος.

της Βάσως Βεγίρη – v.vegiri@underwriter.gr

Αύξηση της ζήτησης για προγράμματα Υγείας – και όχι μόνο – καταγράφει η Θάσος, με τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις Τράπεζες να έχει εξελιχθεί, ωστόσο, σε καθημερινό «πονοκέφαλο» για τους ντόποιους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Το πιο τουριστικό νησί του Βορείου Αιγαίου διανύει ήδη τη φετινή σεζόν, σύμφωνα με τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του τουρισμού, με νέα αύξηση τουριστικής κίνησης, σε συνέχεια της μεγάλης ανόδου της περυσινής σεζόν, με την πλειοψηφία των τουριστών να προέρχονται από Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, καθώς και από Ρωσία και Μολδαβία.

Εύλογα οι επιρροές της τουριστικής κίνησης και εισοδημάτων στην ασφαλιστική αγορά είναι θετικές, υπό την έννοια ότι κυκλοφορεί χρήμα και «μπαλώνονται τρύπες», σε σύγκριση με άλλες περιοχές της χώρας, όπου η κρίση είναι πολύ πιο εμφανής, όπως μας επισημαίνει χαρακτηριστικά ο ασφαλιστικός πράκτορας κ.Ματθαίος Μπετουνίκος.

Είναι όμως η αύξηση της ζήτησης για ασφαλιστικά προγράμματα, ειδικά Υγείας και Συνταξιοδοτικά, ανάλογη της ανόδου της τουριστικής κίνησης; Οι απαντήσεις ακόμη και από τους πιο αισιόδοξους συνομιλητές μας συνηγορούν περί του…αντιθέτου.

Ελλιπώς πληροφορημένοι και παραπληροφορημένοι για τα προγράμματα Υγείας και Σύνταξης εκτιμά ότι είναι οι πολίτες ο κ.Μπετουνίκος, προτείνοντας οι ασφαλιστικές εταιρείες να μεριμνήσουν σχετικώς. Οι συνδεδεμένοι διαμεσολαβητές στο νησί λ.χ. όπως μας επισημαίνει είναι ελάχιστοι και πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τη δημιουργία τέτοιων δικτύων, δεδομένου μάλιστα και του ότι τα κοντινότερα ιδιωτικά νοσοκομεία, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν πελάτες, βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Για τα δε συνταξοξιοδοτικά προγράμματα αποδίδει την έλλειψη ζήτησης στην οικονομική αδυναμία του κόσμου, λόγω της κρίσης, αλλά και στη γενικότερη οικονομική κατάσταση και  τη φοβία του κόσμου, που έχει να κάνει με το ελληνικό κράτος. «Ο άλλος αν δεν έχει να καλύψει τις βασικές ανάγκες του παιδιού του και της οικογένειάς του, είναι δύσκολο να ψάξει να βρει πώς θα ζήσει μετά από 15, 20, 30 χρόνια», τονίζει χαρακτηριστικά. Καλεί, δε, τους καταναλωτές να αναζητούν επαγγελματίες ασφαλιστές για να μπορέσουν να είναι ενημερωμένοι από κάποιον έμπειρο και με την κατάλληλη τεχνική κατάρτιση για το προϊόν, που θα αγοράσουν.

Η Θάσος ασφαλιστικά πάει καλά, γιατί τα πάει καλά και με τον τουρισμό, αναφέρει η υπεύθυνη των υποκαταστημάτων της Interamerican στη Θάσο και την Καβάλα, κα. Κατερίνα Ιωαννίδου, σημειώνοντας ωστόσο και εκείνη ότι το καλά πρέπει να μπει σε εισαγωγικά, λόγω της μεγάλης ανασφάλειας που επικρατεί στον τοπικό πληθυσμό, όπως και των περισσότερών ελληνικών νησιών, για την κάλυψή του στον τομέα της Υγείας. Παρά τις τεράστιες προσπάθειες του τοπικού δυναμικού του ΕΣΥ, όπως προσθέτει σχετικά,  «η ανασφάλεια είναι μεγάλη. Κάποιες ημέρες δεν υπάρχει καν το καράβι για κάποιο επείγον περιστατικό, που θα πρέπει να μεταφερθεί στην Καβάλα ή αλλού. Εμείς σαν Interamerican έχουμε τον δικό μας στόλο, γιαυτό και καθημερινά μας εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο στο νησί, καθώς προσπαθούμε να καλύψουμε την ανασφάλεια των κατοίκων στον τομέα της Υγείας».

Άνοδος ζήτησης σύμφωνα με την κα. Ιωαννίδου στη Θάσο υπάρχει όχι μόνο για προγράμματα Υγείας, αλλά και για προγράμματα αστικής ευθύνης και οτιδήποτε  έχει να κάνει με τον τουρισμό. Η Εκτιμά μάλιστα πως η σύναψη συμβολαίων Υγείας έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του κάθε πολίτη και όχι μόνο με την οικονομική του κατάσταση. «Δηλαδή, υπάρχουν άνθρωποι στο νησί που μπορεί να μην ασχολούνται με τον τουρισμό και να μην έχουν μεγάλες οικονομικές δυνατότητες, να είναι οι άνθρωποι του μεροκάματου και όμως είναι αυτοί που μπορεί να επιλέξουν να έχουν μια εξασφάλιση της οικογένειάς τους στο κομμάτι της Υγείας, είναι καθαρά θέμα προτεραιότητας». Σε κάθε περίπτωση, «επειδή το δημόσιο σύστημα καταρρέει σιγά σιγά όλοι γυρίζουν και ειδικά στα νησιά γυρίζουν πιο γρήγορα στην ιδιωτική Υγεία, στο ιδιωτικό σύστημα Υγείας».

Για καλές αντοχές της ασφαλιστικής αγοράς, λόγω της τουριστικής – κυρίως – οικονομίας του νησιού κάνει λόγο από την πλευρά του και ο ασφαλιστικός πράκτορας, κ.Θοδωρής Αγγελίδης. Ο ανταγωνισμός στην τοπική ασφαλιστική αγορά, όπως μας επισημαίνει, είναι πολύ μεγάλος, με μεγάλα προβλήματα για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές από τις αθέμιτες τακτικές του τραπεζικού τομέα και τις προσφορές και εκπτώσεις που προσφέρουν οι τράπεζες στις χρηματοπιστωτικές τους υπηρεσίες προκειμένου να αποσπάσουν ασφαλιστικά συμβόλαια από τους πελάτες τους. Ο ίδιος ασχολείται κυρίως με τους γενικούς κλάδους, αυτοκίνητο και αστικές ευθύνες, και όχι με τον κλάδο Ζωής, γιατί όπως επισημαίνει δεν υπάρχουν οι υποδομές, δεν υπάρχουν συνεργαζόμενοι γιατροί, ούτε ιδιωτικά νοσομεία σε κοντινή απόσταση. Κατά τον ίδιο, επίσης, υπάρχει μεν ζήτηση για προγράμματα Υγείας, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο θα ήταν επιθυμητό και αναμενόμενο με την παρούσα κατάσταση του δημοσίου συστήματος Υγείας. Άλλη ανερχόμενη κατηγορία για τον ασφαλιστικό κλάδο, σύμφωνα με τον κ.Αγγελίδη, είναι οι πελάτες του εξωτερικού, είτε Έλληνες, είτε ξένοι (κυρίως Άγγλοι), που έχουν αποκτήσει ακίνητα στο νησί, ενώ ελαφρά άνοδο κάθε χρόνο καταγράφει και η ασφάλιση σκαφών. Διαπιστώνει, επίσης, και το επισημαίνει ότι τόσο οι ίδιοι οι επιχειρηματίες της περιοχής επιζητούν να ασφαλιστούν-εξασφαλιστούν, όσο και ότι οι εταιρείες επιδεικνύουν από τη μεριά τους καλό «πρόσωπο».

Σημαντικά οικονομικά προβλήματα στον τοπικό πληθυσμό, παρά την καλή πορεία του τουρισμού διαπιστώνει από την πλευρά της η ασφαλιστική πράκτορας, κα. Σταματία Βαρούνα και κάνει λόγο για μεγάλες μειώσεις. «Ειδικά τώρα, που μπήκε και ο έλεγχος στα ανασφάλιστα οχήματα, τους παρακαλάς για να έρθουν να πληρώσουν», επισημαίνει χαρακτηριστικά. Κατά την ίδια ο κόσμος λόγω οικονομικής δυσκολίας αποφεύγει να κάνει ακόμη και συμβόλαια αστικής ευθύνης, ενώ στο αυτοκίνητο κύριο κριτήριο επιλογής είναι πόσο πιο φτηνά θα πάρει την ασφαλιστική κάλυψη. Προγράμματα Ζωής θέλει να συνάψει ο κόσμος, σύμφωνα με την κα.Βαρούνα, αλλά δεν μπορεί να τα πληρώσει. Tο πλέον αρνητικό δεδομένο της αγοράς επί του παρόντος, κατά την ίδια, είναι ο ανταγωνισμός από τις Τράπεζες – ιδιαίτερα την Τράπεζα Πειραιώς. Ως επίσημη επαγγελματίας ασφαλίστρια η ίδια, προτείνει και ζητά να δημοσιοποιηθεί από τις Τράπεζες «ποιοί έχουν τις άδειες μέσα στις Τράπεζες, ποιοί από αυτούς τις έχουν ανανεώσει, να δούμε επιτέλους ποιοί έχουν άδειες και ποιοί όχι, να ζητήσουμε από τις Τράπεζες να μας βγάλουν τις άδειες-τα ονόματα».

Εκτός, δε, από τον – κατά κανόνα – αθέμιτο ανταγωνισμό από τις Τράπεζες και το διαδίκτυο (direct πωλήσεις), οι ντόπιοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές έχουν να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση, όπως μας επισημάνθηκε, και τον ανταγωνισμό από συναδέλφους τους «απ’ έξω», δηλαδή από άλλες περιοχές που καταφτάνουν κυρίως τους θερινούς μήνες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *