Skip to content

Νέο τοπίο στο αυτοκίνητο από το 2022 – Αναμονή για την εξομάλυνση των ρυθμών παραγωγής

Χρονιά ορόσημο για το αυτοκίνητο είναι αυτή που ξεκινά σε δέκα μέρες από σήμερα, καθώς σε πρώτη φάση αναθεωρούνται τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από ατυχήματα.

Του Χρήστου Γαβαλά

Η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδας δημοσιεύθηκε ήδη στην εφημερίδα της κυβερνήσεως  και ορίζει ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2022 τα ελάχιστα ποσά για την ασφαλιστική κάλυψη δεν μπορεί να είναι κάτω από 1.300.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και από 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων σε περίπτωση υλικής ζημίας. 

Ουσιαστικά, τα ποσά αυτά ευθυγραμμίστηκαν με τον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που καλύπτει όλα τα κράτη μέλη και όπως αναπροσαρμόστηκαν στην ανακοίνωση της Κομισιόν προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο 2021/C 423/11. 

Η αλλαγή αυτή επέρχεται επί του προεδρικού διατάγματος 237 του 1986 και έχει ισχύ από την επόμενη χρονιά. 

Όλα αυτά σημειώνονται στον απόηχο μιας ιδιαίτερα δύσκολης περιόδου για το αυτοκίνητο καθώς το 2021 υπήρξε χρονιά μειωμένης παραγωγής, με τα εργοστάσια να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού τους, εξαιτίας έλλειψης ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων. 

Αυτό έχει καταστήσει… είδος προς εξαφάνιση τα ετοιμοπαράδοτα καινούργια αυτοκίνητα στην παγκόσμια και -συνεπώς- και στην ελληνική αγορά. 

Οι χρόνοι αναμονής αυτή τη στιγμή ξεπερνούν στις περισσότερες περιπτώσεις τους 5 μήνες, ενώ ήδη παρατηρούνται αυξήσεις στις τιμές που ξεπερνούν ακόμα και το 10%. Η ζήτηση δε για καινούργια οχήματα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, μετά από ένα χρόνο πανδημίας. 

Σύμφωνα μάλιστα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις, η επιστροφή στην κανονικότητα ρυθμών παραγωγής που θα καλύπτουν την ζήτηση δεν φαίνεται ότι μπορεί να έρθει πριν τα μέσα της τρέχουσας χρονιάς, ενώ δεν αποκλείεται να χρειαστεί να μπει και το 2023 για να δούμε πλήρη ομαλοποίηση. 

«Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 μπορεί να είναι το σημείο στο οποίο αναζητούμε τη σταθεροποίηση της προσφοράς, με τις προσπάθειες ανάκαμψης να ξεκινούν από το πρώτο εξάμηνο του 2023», έχει δηλώσει σχετικά ο Μαρκ Φουλθρόουπ, αναλυτής της εταιρείας πρόβλεψης παραγωγής αυτοκινήτων, IHS Markit. 

Η ζήτηση για αυτοκίνητα πάντως φαίνεται και από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία, το Νοέμβριο του 2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους (είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα από το εξωτερικό) 16.283 αυτοκίνητα, έναντι 13.516 που είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2020. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 20,5%. 

Πάντως, αυτή μάλλον προέρχεται από τα μεταχειρισμένα καθώς τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο του 2021 ανέρχονται σε 7.992 έναντι 8.431 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020, παρουσιάζοντας μείωση 5,2%.

Ο οίκος Fitch πάντως υποστηρίζει πώς η αγορά της Ευρώπης θα έχει τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης, λόγω και των κυβερνητικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *