Skip to content

Το Metaverse και η Ασφαλιστική Βιομηχανία: Ασφάλιση (εικονικής) Ζωής και άλλα…

Το metaverse γενικά αναφέρεται σε ένα δίκτυο εικονικών, επαυξημένων και ψηφιακών πραγματικοτήτων (που περιλαμβάνουν οτιδήποτε από περιβάλλοντα Virtual Reality έως βιντεοπαιχνίδια και ψηφιακά μαγαζιά). Γεφυρώνει γρήγορα τις αποστάσεις μεταξύ ψηφιακών και φυσικών χώρων καθώς περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν τρόπους αλληλεπίδρασης, πώλησης προϊόντων, παροχής ψυχαγωγίας, την ώρα που κερδίζουν έσοδα μέσω αυτής της εικονικής σφαίρας.

του Χρήστου Γαβαλά

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς δίνουν μεγάλη προσοχή σε αυτό. Καθώς οι εικονικές οικονομίες και οι συναλλαγές κινούνται πλέον περισσότερο μέσω κρυπτονομισμάτων και μη ανταλλάξιμων μαρκών (NFT), οι χρηματοοικονομικοί παράγοντες αναγκάζονται πλέον να αναρωτηθούν: 
Πώς αλλάζει αυτό το νέο ορόσημο τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την οικονομία και τις βέλτιστες χρηματοοικονομικές πρακτικές;

Ειδικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες, πώς το metaverse περιπλέκει και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τα χαρτοφυλάκια κινδύνου και επενδύσεων, την ώρα μάλιστα που οι επενδύσεις διεξάγονται όλο και περισσότερο τόσο στον φυσικό όσο και στον εικονικό κόσμο;

Ας δούμε μερικές νέες προσεγγίσεις που θα μπορούσε να έχει ο ασφαλιστικός χώρος σε αυτή την τεχνολογική εξέλιξη.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν πρώτες τις τεχνολογίες του metaverse. 

Όταν έχουμε να κάνουμε με μια έννοια τόσο ευρεία όσο το metaverse, μπορεί να είναι δύσκολο να γνωρίζουμε από πού να ξεκινήσουμε. Πολλές από τις τεχνολογίες που το καθορίζουν είναι ήδη γνωστές σε εμάς – οι τεχνολογίες VR και ο ψηφιακός μας δίδυμος, για παράδειγμα, έχουν γίνει ολοένα και πιο κοινά σε όλους τους κλάδους. Είναι αρκετά πιθανό οι ασφαλιστικές να μην μπορέσουν να γίνουν γνώστες του metaverse εν μια νυκτί. Ούτε θα χρειαστεί. Ωστόσο, θα πρέπει να σκέφτονται προληπτικά για το  πώς η εισροή τεχνολογιών και πρακτικών του metaverse θα μπορούσε να επηρεάσει όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους.

1. Χρησιμοποιήστε εικονικές τεχνολογίες για να εκπαιδεύσετε και να αναβαθμίσετε τους ασφαλιστές σας.

Ήδη κάποιοι αρχίσει να αναβαθμίζουν το εργατικό δυναμικό τους χρησιμοποιώντας τεχνολογίες AR/VR. Είναι λογικό: Οι ασφαλιστικές πρέπει να αντιμετωπίσουν αγχωτικές, υψηλού κινδύνου αξιώσεις (στον απόηχο πχ μιας τρομερής πλημμύρας, αποστολή εμπειρογνωμόνων σε κατεστραμμένο ακίνητο). Στην καθημερινή ζωή, τα σενάρια εκπαίδευσης δεν περιλαμβάνουν πραγματικές επισκέψεις σε αυτούς τους τόπους, αλλά στους εικονικούς χώρους που καθίστανται δυνατοί από τις τεχνολογίες AR/VR, τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα γίνονται πολύ πιο «πραγματικά».

Η δυνατότητα αξιοποίησης αυτών των προσομοιώσεων από μόνη της θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι για τις ασφαλιστικές και θα μπορούσε να αποτελέσει τη διαφορά μεταξύ ενός προετοιμασμένου εργατικού δυναμικού και ενός απροετοίμαστου (ειδικά καθώς κλιματικές καταστροφές, πανδημίες και άλλες δύσκολες καταστάσεις συνεχίζουν να ασκούν πίεση στις ασφαλιστικές). Καθώς το metaverse θα ωριμάζει, θα μπορούμε μάλιστα να αναμένουμε να δούμε περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες να εκπαιδεύουν το εργατικό δυναμικό τους σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον.

2. Ασφαλίστε προϊόντα και χώρους που είναι μοναδικής σημασίας για το metaverse.

Το metaverse είναι γεμάτο με ευκαιρίες για τις ασφαλιστικές -από ψηφιακά avatars μέχρι διακριτικά που βασίζονται σε blockchain- υπάρχουν περισσότερα είδη, νομίσματα και προϊόντα από ποτέ τα οποία μπορεί να απαιτούν ασφάλιση.

Πάρτε, για παράδειγμα, εξαιρετικά επιτυχημένα avatar εικονικής πραγματικότητας, τα οποία μπορεί να έχουν φανατικούς και διαδικτυακούς ακόλουθους και μπορεί να βοηθήσουν τους χρήστες τους να συγκεντρώσουν ψηφιακά νομίσματα σε περιβάλλον βιντεοπαιχνιδιών.

Αυτά τα avatar μπορεί να έχουν προέλθει από σημαντικά προσωπικά έξοδα από πλευράς του χρήστη, ο οποίος έχει αγοράσει αντικείμενα όπως εικονικά ρούχα, αξεσουάρ και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσει το avatar του στην κατάσταση που βρίσκεται τώρα και η οποία προσελκύει κοινό.

Τι θα συμβεί εάν ένα avatar παρουσιάσει πρόβλημα ή τραυματιστεί στο πλαίσιο εικονικής προσομοίωσης; Χάνει ο χρήστης τις επενδύσεις του; Ή μπορεί να έχει ασφαλιστεί εκ των προτέρων αυτή η εικονική ζωή για να μην χαθεί η επένδυση; Μόλις έχουμε λοιπόν αρχίσει να ξύνουμε την επιφάνεια των πιθανών κινδύνων και των ζημιών που αφορούν ειδικά σε περιβάλλοντα metaverse, με τους «ιδιώτες», και τα πρωτόκολλα γύρω από τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία να εξακολουθούν να τρέχουν πίσω από την εξέλιξη. Η θέσπιση διαδικασιών και πολιτικών γύρω από αυτά τα προϊόντα και τους κινδύνους που σχετίζονται με το metaverse μπορεί να είναι το κλειδί για τις ασφαλιστικές που θέλουν να παραμείνουν μπροστά από αυτές τις δραματικές αλλαγές.

3. Δημιουργήστε αξιόπιστα σημεία επαφής τόσο σε εικονικά όσο και σε αληθινά περιβάλλοντα.

Τα σημεία επαφής με τους πελάτες αλλάζουν – το διαδίκτυο, οι νέες εφαρμογές και ο Covid-19 έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τους ασφαλιστές. Ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις οδήγησαν σε λιγότερη αλληλεπίδραση ανθρώπου με άνθρωπο, το metaverse μπορεί παραδόξως να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Με ατελείωτες δυνατότητες να επαναπροσδιοριστούν τα περιβάλλοντα «πραγματικής ζωής», το metaverse προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες στις ασφαλιστικές να δημιουργήσουν άνετα περιβάλλοντα που ενσωματώνουν τα καλύτερα μέρη της πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδρασης—χωρίς να ζητούν από τους καταναλωτές να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Αναδημιουργώντας σημεία επαφής που παρέχουν στους καταναλωτές απλοποιημένες και «ανθρώπινες» εμπειρίες πωλήσεων, το metaverse θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελος των ασφαλιστών και να αποτελέσει βασική πλατφόρμα διανομής υπηρεσιών και αγαθών.

Το metaverse φέρνει νέους κινδύνους και προκλήσεις. Τι πρέπει να περιμένουν οι ασφαλιστικές;

Για όλες τις ευκαιρίες που προσφέρει το metaverse στους ασφαλιστές, θα υπάρχουν και αντίστοιχοι κίνδυνοι. Ενώ τα υπάρχοντα ασφαλιστικά προϊόντα καλύπτουν ζημιές στον φυσικό κόσμο —που συχνά προκαλούνται από φυσικά φαινόμενα— οι εικονικοί χώροι κατασκευάζονται, ελέγχονται και αλλάζουν από τον ίδιο τον άνθρωπο. Η εξέταση των κινδύνων που σχετίζονται με αυτούς τους χώρους μπορεί να είναι το κλειδί για την προστασία των ασφαλιστικών και των πελατών τους από προβλέψιμες ζημιές:

• Κακόβουλα τρίτα μέρη ενδέχεται να εξαπολύσουν επιθέσεις. Δυστυχώς, οι κακόβουλοι παράγοντες μπορούν να καταστρέψουν τη διασκέδαση όλων. Όπως συμβαίνει με σχεδόν κάθε περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου, οι χάκερ δεδομένων αποτελούν κίνδυνο τόσο για τους παρόχους πλατφορμών όσο και για τους πελάτες.

• Τα νομικά ζητήματα και η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων είναι ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στο metaverse. Τα NFT αυξήθηκαν σε δημοτικότητα φαινομενικά εν μία νυκτί, και η εισαγωγή συγκεκριμένου πλαισίου εξακολουθεί να υπολείπεται της εξέλιξης. Οι νόμοι και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας θα πρέπει να αποσαφηνίσουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν τα δικαιώματα του πραγματικού κόσμου και οι εικονικοί χώροι, διασφαλίζοντας ότι διατηρείται η ιδιοκτησία της IP.

• Ο χρόνος διακοπής λειτουργίας των server και οι ψηφιακές δυσλειτουργίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα προϊόντα. Καμία τεχνολογία δεν είναι τέλεια και η ξαφνική διακοπή λειτουργίας των διακομιστών μπορεί να βλάψει εικονικά στοιχεία, συμβάντα και δεδομένα. Οι πάροχοι πλατφορμών και υπηρεσιών πρέπει να προστατεύονται και να ασφαλίζονται έναντι του κινδύνου οικονομικών ζημιών, για την περίπτωση που οι πελάτες κάνουν μήνυση για απροσδόκητες απώλειες.

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους κινδύνους που πρέπει να σκεφτούν οι ασφαλιστικές. Το metaverse επεκτείνεται και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αναλογιστούν πώς να μετριάσουν καλύτερα τον κίνδυνο, να καλύψουν ζημιές και να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται από αυτές τις ραγδαίες εξελίξεις.

Με τους πρώτους εισερχόμενους να κάνουν ήδη βήματα για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες του metaverse, οι ασφαλιστικές δεν θα πρέπει να αγνοούν αυτό το επερχόμενο κύμα αλλαγών. Το να αρχίζουν να εξετάζουν, να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στην εποχή είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να απολαύσουν την επιτυχία – τόσο σε φυσικό όσο και σε εικονικό πεδίο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *