Skip to content

Σημαντικό: Σε ασφυξία η ασφαλιστική αγορά λόγω τηλεργασίας

Προσφορές που κάνουν ενάμιση μήνα να αποσταλούν, απλές αποφάσεις που παίρνουν ένα τριήμερο και άλλα τόσα “zoom” για να παρθούν, σε συνδυασμό με το υποτονικό new business λόγω μη φυσικών επαφών και την έλλειψη διατηρησιμότητας στους υπο κατάρρευση εμπορικούς κινδύνους, έχουν απορρυθμίσει τελείως την ελληνική ασφαλιστική αγορά – με αποτέλεσμα τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Διαβάστε τι είπαν στο Underwriter στελέχη της αγοράς.

Της Χριστίνας Μωράκη

Η τηλεργασία επιλέχθηκε ως η τέλεια λύση για την περίοδο της πανδημίας, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν οι επιχειρήσεις χώρις να κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι. Λίγο διάστημα μετά την εφαρμογή της όμως, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η εργασία στο γραφείο είναι…αναντικατάστατη!

Αυτό έδειξε καθαρά πανελλαδική έρευνα (διαβάστε: Το γραφείο τους νοσταλγούν οι εργαζόμενοι) που διεξήχθη τον περασμένο Οκτώβριο, πριν καν δηλαδή αποφασιστεί το δεύτερο γενικό lockdown. Οι ερωτηθέντες εργαζόμενοι δήλωσαν ότι η εργασία στο γραφείο είναι πιο “δημιουργική”, πιο “αποτελεσματική” και τους δίνει και την δυνατότητα κοινωνικοποίησης. Εν ολίγοις δουλειά μπορεί να γίνεται στο σπίτι ως ένα βαθμό, τίποτα όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική παρουσία στα γραφεία.

Ενδιαφέρων εύρημα που βρίσκει απόλυτα σύμφωνη και τη δική μας, ασφαλιστική αγορά. Η τηλεργασία εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών, στις οποίες εδώ και μήνες, πατούν μόνο (κάποια) υψηλόβαθμα στελέχη και προσωπικό ασφαλείας σε rotation. Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων δουλεύει από το σπίτι.

Αποτέλεσμα: Η δουλειά έχει μείνει πίσω και οι διαμεσολαβητές έχουν αρχίσει και εκφράζουν ανοιχτά τη δυσαρέσκειά τους. 

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα επικοινωνίας με τις εταιρείες, ως προς την “ταχύτητα διεκπεραίωσης προσφορών και διαχείρισης προβλημάτων, από το πιο απλό ως το πιο σύνθετο”. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Underwriter υπάρχουν “τρομακτικές καθυστερήσεις”  με αποτέλεσμα να “χάνεται η αξιοπιστία προς τους πελάτες και για τις εταιρείες και για τους διαμεσολαβητές.”

Η τηλεργασία ναι μεν έλυσε κάπως το πρόβλημα αλλά η παρατεταμένη τηλεργασία έχει αρχίσει πλέον και προκαλεί καρδιακές αρρυθμίες στις ασφαλιστικές και κατά συνέπεια και στους πράκτορες και τους μεσίτες, που ήδη παλεύουν με νύχια και με δόντια να αποτρέψουν ακυρώσεις συμβολαίων, κυρίως στους κλάδους εστίασης, ξενοδοχείων και υπόδησης – ένδυσης, που κινδυνεύουν απο εμπορική κατάρρευση. Και βέβαια, και στις περιρρέουσες αγορές που ζουν από αυτούς.

Η διατηρησιμότητα έχει πάει περίπατο στους συγκεκριμένους εμπορικούς κινδύνους και όσοι ασφαλισμένοι δεν ζητούν κατευθείαν ακύρωση ζητούν συνεχώς παρατάσεις στην πληρωμή του ασφαλίστρου  – και αν δεν τις λάβουν, που συνήθως αυτό γίνεται στα non motor συμβόλαια, τότε πάρα πολλοί βρίσκουν ευκαιρία και προχωρούν σε ακύρωση – ποιος άλλωστε μπορεί να τους κατηγορήσει;

“Όταν το προσωπικό ήταν μαζεμένο στα γραφεία του, οι υπεύθυνοι κάθε τομέα μαζεύονταν όλοι μαζί και αποφάσιζαν επι τόπου“, είπαν στο Underwriter στελέχη της αγοράς. “Τώρα για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να κανονιστούν δύο- τρία zoom, προκειμένου να καταφέρουν να επικοινωνήσουν όσοι πρέπει με όσους πρέπει, με αποτέλεσμα η πιο απλή απόφαση να χρειάζεται ένα…τριήμερο. Αυτό προκαλεί ανακολουθία και καθυστερήσεις σε όλα τα ζητήματα”.

Οι μεγάλες εταιρείες που εφαρμόζουν την τηλεργασία εδώ και έξι-εφτά μήνες βρίσκονται “σε μεγάλο αδιέξοδο”, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και χρειάζεται “πολύ μεγάλη επιμονή” για να λύσει κανείς το θέμα του. 

Αυτό τη στιγμή που οι νέες πωλήσεις είναι τουλάχιστον “υποτονικές” και τα κάθε είδους leads δεν οδηγούν σε ραντεβού όπως παλαιότερα, γιατί πολύ απλά, ο πελάτης φοβάται και δεν υπάρχει φυσική επαφή. Από την άλλη όμως, “δεν αγοράζει ούτε μέσω zoom”.

Μπορεί ο πελάτης να έχει μια εξοικείωση με την ψηφιακή πώληση ως προς την ασφάλιση αυτοκινήτου, αλλά για Ζωή και εμπορικούς κινδύνους χρειάζεται οπωσδήποτε η φυσική παρουσία. “Δεν μπορείς να  διεισδύσεις στον κίνδυνο χωρίς φυσική παρουσία” λένε οι διαμεσολαβητές, “ούτε μπορείς στον κλάδο ζωής να εξυπηρετήσεις”.

“Συντηρούμε τις δυνάμεις μας με πολύ δυσκολία”, είπαν στο Underwriter, “η μπάλα έχει χαθεί τελείως”.

Μάλιστα οι μικρές ελληνικές εταιρείες, έχουν πέσει “με τα μούτρα” στον αγώνα για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς τώρα που οι πολυεθνικές “κάνουν 1,5 μήνα να στείλουν μια προσφορά”, καταλήγουν.

[box]Λοιποί Διαμεσολαβητές, εσείς τι γνώμη έχετε; Αντιμετωπίζετε παρόμοια προβλήματα; Έχει “γονατίσει” τη δουλειά σας η τηλεργασία; Στείλτε μας την αποψή σας (θα παραμείνει ανώνυμη) στο hello@underwriter.gr[/box]

 

 

 

 

 

 

1 Comment

  1. Avatar

    Καλησπέρα σας και καλή ευλογημένη χρονιά να έχουμε και καλή λευτεριά…
    Τα σημαντικότερα προβλήματα είναι ο φόβος των ανθρώπων για συνάντηση υποψηφίων και ήδη υπαρχόντων πελατών.
    Φυσικά το οικονομικό πλέον, έντονο πρόβλημα ρευστότητας…
    Και σίγουρα αυτό που αναφέρετε για τις καθυστερήσεις όλου του ασφαλιστικού κλάδου λόγω τηλεργασίας…
    Ο Θεός βοηθός για το που πάμε…
    Ας έχουμε καλή ψυχολογία (αισιοδοξία – θετική σκέψη και χαμόγελο) γιατί αλλιώς δεν βγαίνει…


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *